Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Hemma igen.

Av Ulrika Lundberg - 8 november 2009 19:49

Då var man hemma igen, har vart en riktig trevlig tripp. På bussen till gbg blev jag glatt överaskad, en klasskompis var också på väg till götet och två andra som jag åckså känner. Var tydligen en bra dag att åka på, kul!

Väl där leta vi upp hotellet och instalera oss på vårat rum. Det var ett mysigt hotell, fina rum.

Vi slappade en stund, tog en cider och sedan gick vi till femman och kolla lite. Det blev 2 ny lampor till köksfönstret.

På kvällen gick vi ut och leta upp en resturang och skulle njuta av en lugn o god midda. Men det visa sig efter en stund att lungt skulle det inte bli. Vi blev in tryckta vid ett litet bord mellan två andra. Vid ena sidan satt ett gäng på 8 pers. och vid andra sidan ett par som vi tror vad ute på första dejten (det lät så). Killen vid dejt bordet pratade högt och ljudligt mest om sig själv hela tiden o tjejen hmm-ade hela tiden, och vid andra sidan var det gruppträff. Så middan blev allt utom lung och trångt var det också. Sen kom maten, den smakade inte så illa men det var så mycket hinnor o senor på köttbiten så det gick inte att tugga. Annars var middad bra. Både jag o gubben var så trötta i huvudet av allt stimmet efter maten så det blev tillbaks till hotellet. Sedan bara mys resten av kvällen.


Nu är man alltså hemma och har varit det några timmar å det är könt, man uppskattar hemmet mer när man varit borta. Å mina godingar var det kul att träffa igen, är nog bra att få komma ifrån ibland.


Nu blir det tv, ensam mamma söker.


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Lundberg - 15 december 2009 13:50

Hej hopp, var ju evigheter sen jag skrev sist, nästan en månad.   Har gjort APU på Rondellen här i Vara och det var skit kul. Personalen var trevlig o arbetet var kul och lärorikt.   Annars händer inte så mycket här, har som sagt var haft ful...

Av Ulrika Lundberg - 27 november 2009 18:32

Jaja, får väl skriva några rader, jag är ju hur urdålig som helst på att skriva varje dag. Ska försöka bättra mig. Jo, dom senaste dagarna har bara försvunnit, det går non stop här. Praktiserat varje dag denna veckan utom torsdag, o ska köra hela h...

Av Ulrika Lundberg - 23 november 2009 18:01

Hej hopp! Skrev inte i går för tiden räckte inte till. Gårdagen bestod av städ av övervåning massor av tvätt o vikninging, byte av sängkläder o lill stumpan var på barnkalas.   Det blev ingen kronan i lördags o tur var väll det tyckte jag i går. ...

Av Ulrika Lundberg - 21 november 2009 17:07

Då var det lördag i dag då. Är lite sugen på Kronan i kväll, det är 35:an, men tyvärr tryter pengarna o vet inte om jag har nån barnvakt.   I fm. kom barnens farmor o farfar, dom hade med sig kusinerna Oskar o Clara. Stina följde med dom o Osakr ...

Av Ulrika Lundberg - 19 november 2009 20:08

Då var det torsdag igen, var tar veckorna vägen, jag hinner inte med. Dom stora grabbarna har åkt till sin pappa i dag o kommer inte för om en vecka, tyckte att dom precis kommit hit.   Det blev inget skrivit i går ut av den enkla andledningen ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards